Thursday, September 25, 2008

Kekeliruan Umat Islam Terhadap Masjid Al-Aqsa

Masjdi Al-Aqsa (kiri) dan Masjid As-Sakhrah (Dome of the Rock)

Sebarkan info mengenai MASJID AL-AQSA . Hari ini semakin ramai umat Islam terutamanya generasi muda, terkeliru diantara Dome of the Rock (Masjid As-Sakhrah) dengan Masjid Al-Aqsa. Sehingga kebanyakan rumah menggantung gambar Dome of the Rock dan mengatakan ia adalah Masjid Al-Aqsa. Tidak kurang juga di laman-laman web.

Tidak percaya? Cuba anda lakukan eksperimen terhadap anak remaja anda. Print gambar Masjidil Haram, Masjid Nabawi, Masjid Al-Aqsa dan Dome of the Rock. Tunjukkan kepada mereka. Mereka pasti dapat menunjuk dengan tepat Masjidil Haram dan Masjid Nabawi. Tapi mereka akan mengatakan Dome of the Rock sebagai Masjid Al-Aqsa! dan gambar Masjid Al-Aqsa yang sebenar mereka akan kata tak tahu. Subhanallah!

Berita luar negara sering memaparkan Dome of the Rock dan mengatakan ia Masjid Al-Aqsa. Perkara ini berlarutan sejak sekian lama sehingga umat Islam sendiri tidak kenal yang mana satu Masjid Al-Aqsa. Ini adalah salah satu propaganda Yahudi untuk melenyapkan Masjid Al-Aqsa dari muka bumi. Yahudi menyebarkan poster-poster palsu Masjid Al-Aqsa tapi sebenarnya adalah Dome of the Rock.

Canangkan kepada rakan-rakan dan paparkan kepada setiap laman web serta blog-blog anda. Diharap dengan cara ini sedikit sebanyak dapat menunjukkan gambaran sebenar Masjid AL-AQSA. Perkara ini dianggap kecil tapi besar maknanya jika dapat mendidik anak-anak kita mulai sekarang.

Kedudukan sebenar Masjid Al-Aqsa


Sebagai umat Islam marilah kita perbetulkan segala kekeliruan mengenai Masjid Al-Aqsa. Sekali lagi saya nyatakan hebahkanlah di laman-laman web dan blog-blog anda. Dengan izin ALLAH, saya percaya cara ini dapat membantu mempercepatkan proses menyedarkan umat Islam. INSYAALLAH.

SELAMATKAN MASJID AL-AQSA !!


Lebih lanjut lawat http://newyorkermen.multiply.com/journal/item/102
http://www.darulnuman.com/semasa/aqsa.html


*21 Ogos 1969: Masjid Al-Aqsa pernah dibakar oleh seorang lelaki bernama Dennis Michael yang bebangsa Australia yang kononya mendapat alamat dari Tuhan. Lebih lanjut http://fauzanibrahim.wordpress.com/foto/

*21 March 1997: Israel melakukan penggalian dibawah Masjid Al Aqsa kononya untuk mencari "jalan setapak " yang menjadi pintu masuk tempat ibadah (al Haikal) 2000 tahun yang lalu. Lebih lanjut http://sebuahkemulian.wordpress.com/2008/02/03/wahai-saudaraku-akankah-masjid-aqsha-segera-roboh/

No comments: