Wednesday, January 7, 2009

Boikot! Produk Amerika-Israel :Adakah Kita Benar-Benar Melakukannya?

"Rakyat Palestine menyerang askar Israel dengan ganas"??. Kata Amerika-Isreal.
"Israel kecut telor terpaksa menggunakan kereta kebal melawan seorang kanak-kanak ". kata saya..hahaha


Amerika Syarikat dengan bongkak menolak resolusi yang dikemukakan oleh Liga Arab bagi mendesak israel menghentikan serangan ke atas Gaza. Mereka mendakwa bahawa kandungan resolusi tersebut tidak menyatakan yang Hamas perlu menghentikan serangan mortar terhadap israel.


"Suka hati lah aku nak lulus ke tidak resolusi tu, Aku ada Veto". Amerika

Nampaknya Amerika memutarbelitkan fakta dengan mencanang kepada rakyat dan sekutunya bahawa Hamas yang memulakan serangan. Mencanangkan yang rakyat Palestine menyokong dan melindungi pengganas. Meracun pemikiran penduduk dunia, bagi merestui operasi ketenteraan Israel. Penduduk dunia dah lali dengan taktik basi ni. Lupakan lah usaha mu itu Amerika-Israel.

Liga Arab atau OIC sepatutnya sudah masak dengan layanan diskriminasi yang telah dan sedang dilakukan oleh Amerika dan PBB. Sehingga kini tiada tindakan yang diambil oleh PBB bagi mengekang serangan israel. Membiarkan sahaja israel dengan rakus meluaskan serangan. Mereka membenarkan yang salah dan menyalahkan yang benar.

Mengapa saya berkata begitu, kerana sudah jelas sejak dahulu lagi apabila segala yang dilakukan oleh israel dalam operasi ketenteraan ke atas Palestine semuanya dianggap benar belaka oleh Amerika. Bagi mereka, kematian rakyat Palestine adalah sebagai tindak balas kerana menyerang anggota tentera Israel.

Namun apabila Palestine menyerang, begitu pantas agensi berita mereka memaparkan dan memperbesarkan yang Israel telah ditindas dengan ganas. Rumah Putih juga dengan segera menyelar, seolah Palestine telah melakukan kekejaman terhadap tentera dan rakyat Israel.

Berita tentang kematian rakyat dan tenteranya disiar secara esklusif selama hampir seminggu! Saya perhatikan agensi berita CNN dan BBC ini hanya memaparkan visual yang berulang-ulang sepanjang minggu itu. Seolah-olah yang pejuang Hamas atau Hizbullah telah menyerang secara terus menerus selama tujuh hari. Taktik murahan untuk tagih simpati.



Agensi berita BBC dan CNN
Terbalikkan tanda protes


Bila tiba Israel melakukan serangan tidak pula disiarkan visual keganasan Israel. Jika anda perasan agensi tersebut hanya memaparkan sekejap sahaja berita mengenai Asia Barat dan kemudian dengan cepat mengubah topik kepada isu lain. Laju jer nak ubah topik, memang itu lah kepakaran mereka dalam menanamkan simpati terhadap Isreal dan benci terhadap negara-negara di sekelilingnya.


Sekat kemasukan dan tarik balik produk Amerika-Israel di pasaran

Yang lebih menghairankan apabila Amerika-Israel menuduh rakyat Palestine sebagai ganas? Setakat ini laporan berita hanya menunjukkan ramai rakyat Palestine hanya bersenjatakan batu dan kasut???? Baling batu dan kasut, sudah dikira ganas dan boleh mengancam nyawa? Bodoh betul Amerika dan Israel.

Nampaknya Amerika dan Israel hilang telor kerana takutkan senjata batu dan kasut Palestine. Jadi serangan balas menggunakan serangan udara Jet F22 dan kereta kebal 'Merkava' adalah perlu bagi menyekat kemarahan Rakyat Palestine.



Boikot! Boikot! Boikot.. Kita minum jus kurma dan chinese tea lagi bagus


Kebanjiran rancangan Amerika di Malaysia

Saya setuju dengan cadangan kebanyakan pemimpin dunia yang menyelar tindakan Amerika-Israel ini. Iaitu cadangan memboikot produk dan matawang USD. Kalau 192 negara anggota PBB dengan jayanya memboikot Iraq. Tidak mustahil kita mampu lakukan terhadap Amerika-Israel.



Tiga stesen tv utama di Malaysia.

Adakah Malaysia benar-benar boikot produk Amerika-Israel?


Jangan sekadar produk di pasaraya atau pusat membeli belah sahaja. Rancangan tv mereka juga haruslah di boikot. Cuma sekarang, sanggupkah stesen tv seperti RTM, Media Prima dan Astro menghentikan program-program dari Amerika serta merta? Sedangkan agensi berita di setiap stesen ini dengan rancak memaparkan dan menyelar tindakan Amerika-Israel. Tapi intisari rancangannya masih menyokong produk Amerika. Adakah kita meludah ke langit?

1 comment:

shahpaskal said...

orang kita ni kalau boikot bermusim, tu lah masalahnya.

Lepas tu tidak ada semangat Islam langsung, kat rumah sembahyang 5 waktu tetapi tidak ada semangat tdak dapat menerapkan rukun iman dan islam itu ke dalam diri mereka.

pasal tu ramai dari kalangan orang kita mengajar anak makan mcD dari kecil dan ada yang tidak prihatin, menghantar anak ke taska atau tadika orang bukan Islam, lebih baik kununnnnnnnn...